Starboard Formula – 2011
€1.999,00
Karakter: De Starboard Formula range is ontwikkeld om Formulawedstrijden te kunnen domineren in alle soorten windcondities.
Shapekenmerken: De HWR is ontworpen voor lichte tot medium wind of voor middelzware tot zware riders en geeft een allround performance. De rockerlijn met extra taillift gecombineerd met de cut-outs genereert extra power en zorgt voor een goede release van het water voor een levendige ride en goede upwindeigenschappen. Het bredere planeervlak maakt het board snel en minder afhankelijk van de omstandigheden. De LWR is ontworpen voor medium tot harde wind of middelzware tot lichte riders. Het board komt met dezelfde cut-outs als de HWR maar heeft iets meer taillift waardoor het board nog vrijer loopt. In combinatie met de dunnere neus zorgt dit voor extra controle en een betere handling. De Formula Experience is gebaseerd op beide shapes, een betaalbaar Formula board met een hoge performance, bedoeld voor iedereen die de eerste stappen op het gebied van Formula racing wil zetten.
Constructie: De Formula HWR en LWR zijn uitgevoerd in de lichte WoodCarbon constructie, de Formula Experience heeft een ASA-constructie.
Specs
Prijs (€): | Merk: | Volume (l): | Gewicht (kg): | Lengte (cm): | Breedte (cm): | Zeilrange (m2): | Vin (cm): |
Box:
Er zijn meerdere varianten vinboxen; -TB; Tuttlebox; Vinbox, ontworpen door meneer Tuttle, waarbij de vin met twee schroeven door het dek van het board vastgemaakt wordt. -US; US-box, Vinboxsysteem waarbij de vin door middel van een schroefje en een plaatje in de box vastzit. -DTB; Deep Tuttlebox, vinboxsysteem, meestal gebruikt voor grote, brede boards. Zie TB -FCS; Vinboxsysteem waarbij de vin door midden van twee kleine schroefjes wordt vastgeklemd -Mtb; Mini Tuttlebox, vinsysteem. Zie Tutttlebox -PB; Powerbox, vinboxsysteem waarbij de vin door midden van één schroef van bovenaf wordt vastgemaakt |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1.999,- 1.999,- 1.099,- | Starboard | 162 168 160 | 9,1 9,1 12,2 | 228 228 228 | 100,2 100,5 100,5 | 8,5 - 12,5 8,5 - 12,5 8,5 - 12,5 | - - - | DTB DTB DTB |