NeilPryde H2 – 2010
Vanaf €779,00
Grijs/paars/oker, rood/blauw
De H2 is de opvolger van de illustere V8 en biedt volgens Pryde nog meer snelheid en power. Het zeil is effici'nter geworden, de twee cambers zorgen voor een gebalanceerde constante voortstuwing en een voorspelbare handling over een brede windrange. De H2 is direct afgeleid van de RS:Racing EVOII range, zes latten en een flex head zorgen voor een stabiel profiel, zelfs bij overpower. Het diepe centraal liggende drukpunt geeft de H2 een constante power, lift en drive, de gematigd brede mastslurf geeft het zeil een aerodynamisch profiel. Door een progressief gebruik van monofilmdiktes is de top van het zeil licht gehouden, terwijl onderin de nadruk op sterkte ligt. De twee ultracams geven een topperformance en laten het zeil zacht roteren. De luffcurve geeft een hoge zeilspanning voor een snelle respons, hoge snelheid en goede low end power. De significant grotere dynamic compact clew geeft het zeil een goede twist en controle en heeft de windrange verder vergroot. Door gelamineerde grafische elementen uit het zeil te verwijderen is een gewichtsbesparing tot wel 20% gerealiseerd. Voor extra duurzaamheid zijn de uithaler, het voorlijk en de voet van het zeil verstevigd met dyneema x-ply, de uithaler en neerhaler zijn voorzien van kevlar verstevigingen.
6.2|6.7|7.2|7.7|8.2|8.7|9.2
Specs
Prijs (€): | Merk: | Grootte (m2): | Giek (cm): | mast (cm): | Luff (cm): |
IMCS:
Indexed Mast Check System, een systeem waarmee alle masten gecategoriseerd worden om zo hun stijfheid te bepalen |
Gewicht (kg): | Top: | Latten: |
Cambers:
Een stuk plastic aan het eind van de zeillat dat tegen de mast aanzit en het zeil een extra hard profiel geeft. Meestal gebruikt bij racezeilen. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
779,- 809,- 839,- 869,- 889,- 919,- 949,- | NeilPryde | 6.2 6.7 7.2 7.7 8.2 8.7 9.2 | 426 440 454 469 484 496 509 | 400 430 430 460 460 490 490 | 182 190 198 206 214 222 231 | 19 21 21 25 25 29 29 | 4.45 4.68 4.94 5.14 5.40 5.55 5.68 | vast vast vast vast vast vast vast | 6 6 6 6 6 6 6 | 2 2 2 2 2 2 2 |