Severne Reflex II – 2011
Vanaf €799,00
De Reflex II is het state of the art racezeil uit de range van Severne, gemaakt om worldcups mee te winnen. De zeilen zijn verder verfijnd, zonder het karakter te veranderen. De Reflex Batten Tensioners zorgen voor een samenhangend twist- en flexpatroon in het totale zeil; een extra Reflex Batten Tensioner op de lat die de giek kruist stelt de leech in staat beter te twisten onder spanning, waardoor de weerstand afneemt en de acceleratie van het zeil vergroot wordt. Sleeve profilers zorgen voor een efficiëntere luchtstroming en verminderde weerstand. De Dropped Clew is voorzien van twee zeilogen voor een grotere tuning range, door een nieuwe shape van de luffcurve roteert het zeil nog beter. Door het zeilprofiel verder te verfijnen zijn de upwindkwaliteiten verbeterd, e3 laminaat bij de leech zorgt voor een verminderde stretch en extra duurzaamheid. Door de lage aspect ratio ligt de power dichter bij de rider voor extra controle. De XL camber zorgt voor een verbeterde stabiliteit bij de mast. Behalve een uniek aanstroom profiel, zorgt het voor een soepele rotatie en verdeelt het de zeilspanning over een grotere oppervlakte, waardoor de stabiliteit toeneemt en slijtage vermindert.
Specs
Prijs (€): | Grootte (m2): | Giek (cm): | mast (cm): | Luff (cm): |
IMCS:
Indexed Mast Check System, een systeem waarmee alle masten gecategoriseerd worden om zo hun stijfheid te bepalen |
Gewicht (kg): | Top: | Latten: |
Cambers:
Een stuk plastic aan het eind van de zeillat dat tegen de mast aanzit en het zeil een extra hard profiel geeft. Meestal gebruikt bij racezeilen. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
799 829 869 909 969 999 1.029 1.049 1.189 1.249 | 5,1 5,6 6,2 7,0 7,8 8,6 9,2 9,7 11,0 12,0 | nb 411 434 463 486 504 515 533 568 579 | 400 400 430 430 460 490 490 490 550 550 | nb 186 193 202 213 228 236 244 258 271 | 19 19 21 21 25 29 29 29 34 34 | 5,01 5,17 5,44 6,39 6,77 6,79 7,37 7,40 7,93 8,29 | vast vast vast vast vast vast vast vast vast vast | 7 7 7 8 8 8 8 8 8 8 | 4 4 4 5 5 5 5 5 5 5 |